Budowa terminala samochodowego w Hrebennem

Działania przedprojektowe – DPG w Hrebennem wraz z opracowanie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia (KIP) dla Lubelskiego Zarządu Obsługi Przejść Granicznych.

Eksperci Grupy LPW
dla Lubelskiego Zarządu Obsługi Przejść Granicznych (LZOPG) 

Nazwa projektu:

Budowa Terminala Samochodowego w Hrebennem (ruch towarowy) – działania przedprojektowe” – DPG w Hrebennem wraz z opracowanie Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia (KIP)

Zakres projektu:

W zakresie przedmiotowej koncepcji uwzględniono budowę: 

  • terminala samochodowego towarowego 
  • układ drogowy wraz z parkingami dla samochodów ciężarowych – podlegających odprawom 
  • układ drogowy wraz z parkingami dla samochodów ciężarowych wielogabarytowych – podlegających odprawom 
  • układ drogowy dla samochodów służbowych na potrzeby obsługi przejścia granicznego (LZOPG) 
  • układ drogowy dla samochodów służbowych Straży Granicznej (SG) łączący istniejący terminal 
  • z projektowanym 
  • parkingi dla samochodów pracowników 
  • parking na pojazdy zatrzymane 
  • myjnia na pojazdy LZOPG 
  • technologia przejścia granicznego – terminala, po stronie PL oraz UA 
  • budynków głównych, administracyjnych, odpraw po stronie PL oraz UA 
  • pawilonów (microsearch, BKS, RTG, wartowniczych, kontrolerskich, operatorów, toalet) 
  • infrastruktury (sieci) sanitarnej wraz z biologiczną oczyszczalnią ścieków 
  • Infrastruktury (sieci) deszczowej wraz ze zbiornikami retencyjnymi 
  • sieci hydrantowej ppoż 
  • infrastruktury (sieci) elektroenergetycznej wraz ze stacją transformatorową  
  • infrastruktury oświetleniowej 
  • infrastruktury (sieci) teletechnicznej 
  • infrastruktury instalacji sanitarnych w budynkach 
  • infrastruktury instalacji elektrycznych w budynkach 
  • infrastruktury instalacji teletechnicznych w budynkach 

Opracowane elementy:

W zakresie zamówienia zostały opracowane następujące elementy: 

  • Projekt Zagospodarowania Terenu na etapie koncepcyjnym 
  • Część rysunkowa projektu tj. rzuty kondygnacji, zestawienie podstawowych danych technicznych oraz parametrów budynków wraz z wizualizacją budynków 
  • Infrastruktura podstawowa i towarzysząca 
  • Rozwiązania architektoniczno-budowlane i funkcjonalno-użytkowe 
  • Rozwiązania dot. infrastruktury liniowej 
  • Bilanse powierzchni i pomieszczeń 
  • Wstępna analiza możliwości przyłączenia mediów 
  • Zapotrzebowania na media 
  • Analiza możliwości zastosowania OZE 
  • Technologia przejścia – specjalistyczne wyposażenie dla organów kontroli 
  • Infrastruktura liniowa (droga) łącząca istniejący oraz projektowany terminal 
  • Kosztorys szacunkowy inwestycji 
  • Zakres wymaganych do uzyskania decyzji (pozwoleń) uzgodnień i procedur administracyjnych wymaganych do rozpoczęcia budowy 
  • Koncepcja połączenia planowanej drogi S17 z projektowanym terminalem DPG – punkt styku 
  • Wykaz działek potrzebnych do realizacji zadania 
  • Operaty szacunkowe wartości nieruchomości przeznaczonych pod inwestycję wykonane przez rzeczoznawcę ds. majątkowych 
  • Karta Informacyjna Przedsięwzięcia (KIP) wraz z wnioskiem o wydanie decyzji środowiskowej 

Dane techniczne:

  • Powierzchnia terenu na potrzeby inwestycji ok. 65 ha 
  • Nawierzchnie utwardzone: drogi, parkingi, place, pozostała komunikacja wraz z podbudową, krawężnikami/obrzeżami oraz robotami ziemnymi – 425 075 m2 
  • Nawierzchnie zielone – trawniki, nasadzenia na terenie inwestycji – 237 780 m2 
  • Miejsc postojowych TIR po stronie PL – 600 szt. 
  • Miejsc postojowych TIR po stronie UA – 600 szt. 
  • Dobowa zdolność odpraw pojazdów po stornie PL oraz UA – 500 szt. 
  • Budynek A – 9 537 m2 + rampy dla samochodów ciężarowych z wiatami – 1920 m2 
  • Budynek B – 3 556 m2 + rampy dla samochodów ciężarowych z wiatami – 950 m2 
  • Budynek C – 1564 m2 + rampy dla samochodów ciężarowych z wiatami – 624 m2 
  • Budynek D – 1891 m2 + rampy dla samochodów ciężarowych z wiatami – 624 m2 
  • Budynki straży granicznej o powierzchni – 2412 m2 
  • Budynki BKS – 1951 m2 
  • Budynki RTG – 1082 m2 
  • Budynki microsearch – 892 m2 
  • Pozostałe budynki (pawilony dla operatorów urządzeń – 17 szt., toalety) – 547 m2 + wiaty zadaszenia pawilonów 11 680 m2 
  • Szacunkowa wartość inwestycji [brutto]: 724 873 550 zł  

Czas realizacji zadania:

5 miesięcy

Case study

Zobacz pozostałe inwestycje

Poznaj nasze dotychczasowe działania

Dzięki specjalistom z Grupy LPW Consulting, setki firm rozwijają swoje możliwości

Zobacz wszystkie